7 gezonde ingrediënten om smaak aan je groene thee toe te voegen

toevoegen aan groene thee

Een veelgehoorde opmerking over het drinken van groene thee is dat het een licht bittere nasmaak kan achterlaten. Dus wat voor gezonde ingrediënten kun je toevoegen aan je groene thee om het wat extra smaak te geven? Je wilt tenslotte niets afdoen aan de gezonde, heilzame effecten van het drinken van groene thee door geraffineerde suikers toe te voegen. Dus hier zijn 7 volledig gezonde ingrediënten die kunnen worden gebruikt, hetzij alleen of als onderdeel van een fruit groene thee recept.

1: Citrusvruchten 

Citrusvruchten zoals citroen of sinaasappel zijn erg goed in het maskeren van de bitterheid van groene thee. Knijp na het trekken van je thee een partje citroen of sinaasappel uit over je groene thee.

2: Vruchten zoals bramen, aardbeien en bosbessen

Er is een goede reden waarom zo veel mensen genieten van infusies. De groene thee met natuurlijke vruchten – het kan een sensatie van zoetheid  creëren zonder het gebruik van suiker. Het is relatief eenvoudig om online een recept voor groene thee met fruit te vinden – de enige vraag is of je een hete groene thee of een ijsthee wilt maken. In warme thee zijn aardbeien, bramen, bosbessen en frambozen bijvoorbeeld geweldige toevoegingen. In koude ijsthee zijn watermeloen en Cantaloupe (of zowat elk tropisch fruit) zeer geschikt als onderdeel van een recept voor groene thee met fruit.

3: Melk

Er zijn mensen die het heerlijk vinden om melk aan hun groene thee toe te voegen voor de smaak. Wees je er echter van tevoren van bewust dat melk een eiwit bevat dat caseïne heet en dat zich bindt met de gezonde antioxidanten die in groene thee zitten, waardoor het voor je lichaam moeilijker wordt om ze op te nemen. Dus als de echte reden waarom je groene thee drinkt is om je vol te stoppen met deze antioxidanten, dan kun je misschien beter een andere optie overwegen.

4: Munt of basilicum

Verse munt kan heel verfrissend zijn, vooral als je het toevoegt aan ijskoude groene thee. Zorg er wel voor dat je een verse tak munt gebruikt voor de beste smaak. Een alternatief voor munt is een vers basilicumblaadje, dat ontstekingsremmende eigenschappen toevoegt aan je groene thee.

5: Gember

Als je van bakken houdt weet je al hoe lekker gember ruikt en smaakt. Wanneer het wordt toegevoegd aan groene thee, kan het de smaak echt een boost geven. En, het beste van alles, gember heeft zelf ook enkele gezondheidsvoordelen, zoals het kalmeren van een maag die van streek is.

6: Kaneel

Net als gember is kaneel een goede manier om je groene thee zoet te maken zonder extra glucose of fructose toe te voegen. Hier kan je ofwel kaneelstokjes gebruiken (de beste optie) of een kleine hoeveelheid kaneel uit je kruidenrek strooien.

7: Honing

We hebben het beste voor het laatst bewaard. Honing is een heerlijke toevoeging aan je thee en komt bijna net zo dicht bij het toevoegen van suiker als mogelijk is. Honing staat erom bekend te helpen bij de behandeling van een groot aantal kwalen, waaronder een maag die van streek is. Er is niets beter om je zenuwen of je maag te kalmeren dan groene thee met honing.

De waardering van www.herbsy.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.9/10 gebaseerd op 34 reviews.